Träffa Jimmy, vår nya Technical Account Manager
Vi på Diflex kan nu presentera Jimmy Olsson som vår nya (TAM) Technical Account Manager. Jimmy kommer att arbeta väldigt nära Diflex kunder där utveckling och samarbete står i fokus!
Arbetslivserfarenhet
”Mitt första Jobb var i min fars radiobutik där vi sålde datorer, tv apparater och Stereo. Det var där intresset för kundkontakt och IT växte fram. Efter gymnasiet så valde jag att arbeta på Peab och BPA med inköp och försäljning i cirka sju år. Detta var väldigt lärorikt för att man fick se en helhet kring hur ett stort företag hanterar sina processer och kunder. Därefter bytte jag inriktning och valde att börja studera inom nätverksteknik och projektledning. Efter min utbildning så började jag jobba inom IT branschen först som nätverkstekniker därefter i olika roller som konsult, konsultchef, KAM och Projektledning de senaste 20 åren. Genom dessa uppdrag har man fått en djupgående förståelse om hur företagens verksamheter fungerar oberoende av storleken, stora som små. Nu känner jag att jag har hittat rätt i min roll som TAM på Diflex”
Hur känns det att börja jobba på Diflex?
”Det känns väldigt bra. Diflex är ett företag där man kan utvecklas och växa tillsammans både på ett personligt och professionellt plan. Här är en väldigt lätt och öppen stämning där man blev välkomnad på ett väldigt bra sätt. Man känner sig som en i gänget redan från början och man blir väldigt glad när man är här!”
Vad innebär din arbetsroll?
”Min roll som Technical Account Manager handlar om att jag ska träffa kunder för att diskutera och ta fram hur man på bästa sätt kan utveckla deras verksamhet genom att integrera IT-tjänster på ett naturligt sätt. Jag kommer vara med i den processen och ta ansvar för kundernas förändringsprojekt. Jag vill även att våra kunder ska uppfatta Diflex som en framåtriktad IT-partner som vill utvecklas med kunden i med och motgång.”
Vad har du för mål inom din roll som (TAM) Technical Account Manager?
”Mitt mål är att skapa ett förtroende mellan parterna, Men även att se utvecklingspotential inom olika verksamheter för att kunder ska få ett bredare spektrum inom informationsteknik så att kunder och användare inom verksamheten kan använda de hjälpmedel som behövs för att lösa sina vardagliga uppgifter på ett smidigare/effektivare sätt.”
Vad anser du är det viktigaste med din roll?
”Jag tycker att det är väldigt viktigt att kunden känner sig nöjd och inte att släppa uppdraget bara för att man är klar utan att alltid se till att man gör det där lilla extra för kunden. Det är viktigt att kunden känner att man vill deras bästa. Som Technical Account Manager är det väldigt viktigt att förstå samarbetspartnerns verksamhet, mål och hur de faktiskt jobbar så att man kan integrera de rätta lösningarna för kunden stora som små.”
Vad är informationsteknik för dig?
”Informationsteknik är ett verktyg för att vi ska kunna samarbeta och utföra våra dagliga uppgifter på ett effektivare sätt.”
Vad har du för fritidsintressen?
”På min fritid umgås jag med min familj och vänner. Sedan så har jag även upptäckt padel som jag tycker är en väldigt rolig sport där man verkligen får i gång tävlingsinstinkten. Men också en sport där man träffar en massa nya människor och knyter nya band.”
Dina tre bästa egenskaper?
”Rak och tydlig. Lyhörd och ser en helhet för att kunna utveckla andra!”
Vi på Diflex vill hälsa Jimmy varmt välkommen och önskar honom ett stort lycka till på hans nya post som (TAM) Technical Account Manager på Diflex.