Få snabb

SUPPORT

Vi på Diflex satsar hårt på att ge er som kund den bästa servicen. Här ser ni enklaste sätten att få snabb kontakt med en tekniker.

Support

För att ni ska kunna fokusera på er verksamhet vill vi fokusera på er support och helt enkelt avlasta er från alla IT-frågor.

Läs mer

Nätverk

Låt oss hjälpa er med hela ert nätverk, trådlöst, trådat och Internet.

Läs mer

Drift

Vi har två datorhallar, i dessa kan vi ge er en stabil och säker IT-drift.

Läs mer

Licenser

Vi kan tillgodose ert behov av licenser för er IT-drift, låt oss leverera era Microsoft molntjänster m.m.

Läs mer

Fjärrsupport

Ni kan också välja att luta er tillbaks och låta en tekniker från Diflex att koppla upp sig och felsöka er dator.

Så här fungerar det:

  1. Du ringer till oss på tfn 0431-44 99 50 och bokar tid med en tekniker
  2. Ladda ner Fjärrsupport programmet
  3. Vi fjärrstyr din dator och åtgärdar felet
  4. Vi avslutar och kopplar från

Ladda ner Diflex Support för:

           

Aktuell driftstatus

Kanske felet du upplever är ett känt fel, för att kontrollera besök gärna får driftsblogg.

VPN

Klicka här för att ladda ner en VPN klient.

Epost

Klicka på en utav ikonerna för att komma till vår webbmail.

Supportportal

Ni kan även lägga in ett ärende i vår supportportal, ni kan därefter följa ärendet och aktuell status.

Klicka här för att komma till vår portal.

Kontakt

Vår support finns tillgänglig för er alla helgfria arbetsdagar 07.00 – 17.00.
För er med jouravtal finns det ytterligare möjligheter.

Telefon: 0431-44 99 50

Mail: support@diflex.se

Möt vår teamleader för support

Sebastian Petersén

 Jag heter Sebastian och började på Diflex som firstline tekniker, numera har jag rollen som teamleader för supporten. Mitt uppdrag är att effektivisera processer, helt enkelt att se till att våra kunder får så snabb support som möjligt. Ett exempel är att jag ser till att akuta ärende snabbt blir tilldelade en tekniker med rätt kompetensnivå för omedelbar åtgärd.

Följ oss på sociala medier