2nd line tekniker Anton svara på frågor

2nd line tekniker Anton svara på frågor

Vi ställer frågor till vår 2nd line tekniker Anton.
Han berättar bl.a. vad han har för arbetsuppgifter och vilket som är det vanligaste supportärendet.


– Vad skulle du säga är dina huvudsakliga arbetsuppgifter?
Det är att lösa eskalerade ärenden från 1st line, som t ex felsökning av programvara.
Vi sätter oss djupare in i problemet, och ser till att få det löst så kunden
kan fortsätta arbeta.

– Du hjälper till vid kundinstallationer, vad gör du då?
Jag hjälper till vid installationer både till befintliga och nya kunder.
Då sätter vi upp t ex nätverk, gör datormigrering samt installerar
Office365 och visar alla funktioner.

– Det vanligaste supportärendet?
Skulle nog säga hjälp med nätverk och även ärenden som måste
felsökas på plats.
Jag har precis varit i Svenljunga och Skellefteå och installerat ny
kund i vår it-drift.